KODEKSPR.

O autorach

Piotr Czarnowski

Uczył się PR w wielkich ponadnarodowych koncernach. W 1988 r. odszedł z zawodu dzienikarskiego i zajął się PR w pełnym wymiarze, a w 1990 r. założył FIRST Public Relations - pierwszą w Polsce firmę zajmującą się tą dziedziną. Należał do uznawanych za najlepsze na świecie organizacji PR w korporacjach takich jak AT&T, Du Pont, Conoco, Boeing, General Electric.

Założyciel pierwszej polskiej agencji PR w Europie Zachodniej (EMG FIRST, 2004). Dziś nadal prowadzi FIRST Public Relations, afiliowaną przy kilku międzynarodowych sieciach PR i współpracującą z licznymi światowymi instytucjami naukowymi i badawczymi zajmującymi się komunikacją.

W miarę upowszechniania się PR, zajął się także edukacją w tej dziedzinie, wykorzystując wieloletnie praktyczne doświadczenia. Dziś jest wykładowcą Public Relations w kilku szkołach wyższych i autorem wielu publikacji. W 1994 r. współzałożył Polskie Stowarzyszenie Public Relations, którego był do roku 1989 wiceprezesem Współtworzył pierwszy Kodeks Etyczny polskiego public relations. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla komunikacji, pierwszym i jedynym jak dotychczas odznaczeniem na tym polu w Polsce.

Grzegorz Szczepański

Od 2012 roku pełni funkcję CEO Hill+Knowlton Strategies Polska. Z branżą public relations związany od 25 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates, której był twórcą i prezesem do chwili przejęcia przez Edelman PR Worldwide. W późniejszych latach pełnił w kolejności następujące funkcje: dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej w Banku Pekao SA, członka zarządu Provident Polska oraz dyrektora ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec.

Inicjator i obecny prezes Związku Firm Public Relations, członek zarządu ICCO (International Communications Consultancy Organisation).

Członek Press Club Polska i Rady Ekspertów THINKTHANK. W 2015 r. uznany za Człowieka Roku PR przez magazyn Brief. W latach 2009-2010 członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Relations (IPRA Board Member). W 2002r. uznany przez redakcję miesięcznika Home&Market za jednego z 25 najlepszych polskich managerów (członek „Walnego Zgromadzenia Polskiej Gospodarki”).